Sunday, April 11, 2010

fietsen met mijn vader



tegenwoordig fiets ik met mijn vader en daartoe heb ik een fijn fietsje gekocht een trek fx 7.6 dat is me wel een fietsje hoor ik ben er heel blij mee. vandaag was ons tweede zondagtochtje. de eerste rit, vorige week deden we het rustig aan, 'snelheid komt vanzelf' aldus mijn vadertje. zo fietsten we via leiden naar voorschoten en wassenaar, terug langs de vogelplas, eerst tegenwind, ook zo slim. mijn vader calculeert die dingen allemaal in. hij weet alle leuke doorsteekweggetjes. onderweg komt hij steeds bekenden van zijn fietsvereniging swift tegen die hem vrolijk groeten. de teller tikte mijn eerste 30 km, en daarna koffie bij swift. op de valreep pakte mijn vader nog een stukje mountainbiketrail mee.
deze zondag was er wind de andere kant op. de wind was noordoost. dus gingen we naar het noordoosten en dat wil zeggen richting kaag en roelofarendsveen ofzo. we fietsten allereerst langs de haarlemmertrekvaart richting oegstgeest en door warmond, daarna langs de a44 richting sassenheim tot aan de ringvaart. al die tijd tegenwind maar dat mocht de pret niet drukken. langs de ringvaart fietsen is dan best pittig maar dan weet je waarvoor je het doet nietwaar. ik had gelukkig mijn anne soldaat mutsje op en handschoentjes aan. mijn vadertje had een beetje spijt dat hij geen mutsje had opgedaan. zeg maar gerust hij was een beetje jaloers op mijn mutsje want koude oren zijn niet fijn. 'heb je wel iets gegeten' vroeg hij. maar dat had ik niet ik had alleen een koffie verkeerd op 'er zat wel suiker in'. ohohoh dat is niet verstandig je moet wel iets eten anders krijg je hongerklop, zei mijn vader en hij gaf me een paar slokken uit zijn bidon met AAdrank. het viel wel mee hoor we waren net een half uurtje onderweg. ergens ter hoogte van kaag-eiland zei mijn vader dat we wel een broodje paling konden halen bij eveleens. dat is nog wel een stukje fietsen hoor. maar ik vond dat geen probleem want we zouden dan ook langs lammetjes komen. lammetjes vind ik heel lief. na nog een paar kilometer tegenwind zei mijn vader dat het misschien toch een beetje ver was voor mij helemaal naar die broodjes paling. nee hoor zei ik het gaat prima, dat was ook zo. rustig doorfietsen niet te hard de snelheid komt vanzelf. 'zie je die toren daar in de verte? daar is het' zei mijn vader. ok zei ik. we kwamen groepen wielrenners tegen die 'in een waaier fietsten'. beetje overdreven gedoe hoor, zei mijn vader maar die gaan wel hard zo'n km of 37 per uur. maar die hadden dan ook wind mee. wij fietsen lustig verder zo rond 19/20 km/u ook een beetje in een waaier maar dan met zijn tweeën. bij de lammetjes zijn we even gestopt. na 21 km bestemming weteringbrug en heerlijke broodjes paling bereikt. mijn vader nam 2 broodjes paling en ik 1 paling en 1 garnalen. daarna aanvaardden we de terugreis via de braassemermeer, nieuwe wetering/hoogmade. het was een fijne toer en het totaal staat nu op 77 km. ik hoop dat er nog vele gaan volgen. u leeft natuurlijk van harte mee, dat mag, sterker nog, dank daarvoor!

No comments: