Sunday, January 03, 2010

domingo en madrid



deze zondag zijn wij in madrid, waar wij ook noche vieja oftewel oudejaarsavond hebben gevierd op de puerta del sol met een paar duizend madrilenen en een paar italianen. al sinds woensdag slenteren we door deze fijne stad, want ik ben dol op madrid, madrid heeft kapsones en is niet ordinair of hysterisch zoals barcelona, barcelona kan er best mee door hoor daar gaat het niet om maar het is niet madrid. dus dat is gezegd. vandaag hebben we wel een echte highlight-dag gedaan want wat doe je op zondag in madrid je gaat eerst naar de rastro met allerlei andere madrilenen. de rastro is een soort waterlooplein maar dan in madrid en het leuke ervan is dat je er in deze tijd van het jaar weinig toeristen ziet. je kunt er allerhande meuk kopen zoals batterijen en usb-sticks, dvd's en tweedehands bontjassen, ook kun je stierenvechtersposters laten maken met je eigen naam erop, of een andere rare naam bijvoorbeeld knaubi weisskugel, zoals mijn mannetje al jaren wil, maar niet durft. bijna was hij zover vandaag maar helaas was de rij te lang dus toen ging het weer niet door. op de rastro zie je allerlei trends gekopieerd worden, nu zie je bijvoorbeeld heel veel nep custo kleren en oorwarmers die je achterop je hoofd zet. anyway dat was grappig en ik heb een zootje fotoos gemaakt met mijn nieuwe canon g11. verder heb ik niets gekocht alleen 3 real madrid aanstekers voor 1 euro. ik vond dat een koopje en ik was er op dat moment heel blij mee want ik had geen vuur. maar nu ben ik er nog heel blij mee. klaar met de rastro pakten we de metro op estacion embajadores richting museo del prado, we moesten overstappen op sol en zijn uitgestapt bij estacion anton martin. in het prado was het belachelijk druk en dat kwam volgens mij door de tijdelijke tentoonstelling hollandeses en el prado, daar loopt de wereld voor uit. maar het kan ook dat het kwam omdat het zondag was daar wil ik vanaf zijn. in ieder geval was het vrij moeilijk om een blik te werpen op het meesterwerk van de vlaamse hieronymus bosch' garden of earthly delights, waarvan u hierboven een detail ziet. gelukkig hadden we het al eens eerder bekeken op een dinsdag in 2007. toen was het rustiger. goed nu ga ik even slapen en dan gaan we ons voorbereiden op een diner bij bazaar, bedankt zover, fotoos volgen..

No comments: