Sunday, February 15, 2009

istanbul



we zijn nog niet in istanbul hoor, maar ik ben er vandaag wel mee bezig geweest. we gaan namelijk 2 april naar istanbul voor 6 dagen, dat wil zeggen 5 nachten. vrijdag heb ik een vlucht geboekt en dus heb ik mij vandaag en ook gisteren verdiept in istanbul en waar je kan slapen, hoe je er komt en wat je er allemaal kan doen en zien. zo hoorden we van de buren dat er een brug is in istanbul waar allemaal restaurantjes onder zitten. dat leek mij raar restaurantjes onder een brug want onder een brug is toch water? dus zaterdagochtend toen ik ontwaakte met mijn mannetje en hem voorlas uit het boekje 100% istanbul ontstond hierover een meningsverschil. ik zei die visrestaurantjes die zitten natuurlijk naast de brug. en hij zei nee ze zitten onder de brug. ik moet nu toegeven dat hij gelijk had, want in mijn verder orienterende zoektocht vandaag op het www lees ik steeds over die visrestaurantjes onder de brug. dus die zullen we dan ontdekken en dan zal mijn mannetje zeggen, zie je wel ze zitten onder de brug. en dan zal ik zeggen jajaja je had gelijk. klaar. en dan krijgt hij een kus. maar goed waar ik dan weer goed in ben ik heb gezocht naar hotels en/of appartementen en ik wil natuurlijk alleen het beste voor de beste prijs. want ik heb een broertje dood aan teveel betalen maar ik heb ook geen zin om in een backpackershostel te zitten. eerst wilde ik een appartement in beyoglu vinden maar bij nader inzien dacht ik dat het ook leuk zou zijn ook een paar nachten in de oude stad te verblijven. de oude stad daar schijnt het vol te staan met moskeeen en paleizen en die moet je natuurlijk zien evenals de grote bazaar met 4000 kramen. ik heb me gek gespeurd op sites als lonelyplanet en tripadvisor en dan kom je echt een heel eind, dus nu heb ik twee nachten geboekt in hotel uyan met leuk dakterras vlakbij de blauwe moskee en drie nachten in de misafir suites van joost. dat is allemaal gelukt en ik ben heel tevreden. vooral ook omdat we vliegen met lufthansa dus dat moet wel goed zijn. we moeten wel via frankfurt want het laagste tarief van de klm was al vol. maar goed dat is best leuk via frankfurt vliegen zo kom je nog eens ergens. ik heb ook ontdekt dat je een akbil moet kopen die je kunt opladen om met het openbaar vervoer te reizen. en verder kun je op vele plaatsen naast de gebruikelijke doner kebab ook kumpir eten, dat zijn aardappels gevuld met allerlei voedsel. kortom dat wordt genieten. later meer dank u voor uw aandacht.

No comments: