Sunday, October 23, 2005

ikea op zondag..

dat is erg, maar toch ook niet. we moesten wel want er moesten lampjes komen voor de kast. die kast hadden we met succes in elkaar gezet op zaterdag, de HOPEN kast. dat ging heel goed we waren een enorm goed team. er is geen onvertogen woord gevallen. ik heb alleen op mijn duim geslagen en nu zit er zo'n mooie bloedblaar onder mijn nagel. ben ik best blij mee want dat ziet er interessant uit.

we reden dus naar de ikea deze zondag en dat was even schrikken daar in amsterdam zuidoost. het leek wel of heel europa naar de ikea wilde. maar goed via een sluiproute over het industrieterrein konden we een beetje voordringen in de file. mijn geliefde schreeuwde nee nee nee, maar het lukte wel. een maal binnen viel het wel mee want de ikea kan tenslotte heel wat mensen herbergen. er staan bedden zat en als die vol zijn kun je ook nog op een bank gaan liggen. we kochten wat dingen, lampjes voor de kast, een wasmand, leeslampjes voor boven het bed heel mooi van chroom, een bamboe schaal voor fruit of zooi, een kitsch spiegel voor de kinderkamer, en twee aloe vera planten met zinken potjes. heel blij waren we weer. ik kan uren in de ikea lopen, oja en ik kan het ook nooit laten om er pakpapier met lint te kopen, van dat krullint of mooi kerstlint. want de kerst was ook weer begonnen bij ikea. ze hadden mooie lampenkransen waarvan je er veertig boven elkaar kon hangen als een soort giga kroonluchter, maar dan moet je wel in een loft wonen.
liefst was ik nog gravad lax gaan eten in het restaurant maar dat wilde mijn geliefde niet. dus wat hebben we toen gegeten eigenlijk? oja we gingen naar de snackbar aan de amsterdamseweg, en aten daar patat met frikandellen speciaal. mijn lief zat op hete kolen want de snackbarhouder had het steeds over AJAX en mijn lief wilde de uitslag niet horen. hoe heet die snackbar? de patat was lekker en de pindasaus ook.

No comments: