Sunday, July 04, 2010

fietszondag zoveel



ik ging weer fietsen met mijn vader deze zondag mensen ja ik geloof de vijfde of zesde vader-dochter fietstocht alweer die was erg okee. eerst ging ik naar de fietsvereniging swift waar ik met mijn vader had afgesproken. het was schitterend weer en warm ook maar op de fiets merk je dat niet want warm krijg je het toch. dus mooi weer is een pre want dan is het licht heel mooi buiten en het landschap heel groen. mijn vader leidde mij via een van zijn routetjes naar zoetermeer en leidschendam en we kwamen zelfs even in de uiterste punt van den haag uit. dat voelt dan heel ver he dat je helemaal naar den haag bent gefietst maar de teller stond toen pas op 17 km ofzo. het was dan ook het uiterste westpuntje van den haag.


op een zeker moment in zoetermeer kwamen we op een soort van landelijk punt met een sloot waar een enorm ganzengekakel was en mijn vader zei 'kijk er is onrust, kijk, kijk!'. ik heb er een filmpje van gemaakt van die ganzenonrust maar ik heb nu even geen zin om het up te laden, sorry. ik heb het wel naar mijn vader gestuurd want dat vindt hij heel leuk. daar in de buurt is ook een mountainbike trail waar mijn vader dan even overheen gaat fietsen want hij fietst altijd op zijn mountainbike als ie met mij fietst dan is het voor hem wat zwaarder en dan rijdt hij minder hard. u moet wel weten mijn vader is 71 maar hij fietst nog als de beste en hij heeft belachelijke kuiten, daar zal ik binnenkort eens een foto van maken van die kuiten want anders gelooft u mij natuurlijk niet. wat ook grappig was was dat we langs snowworld kwamen en het was zo'n 30 graden, maar snowworld was gewoon open. ik keek even naar binnen en moet zeggen er waren inderdaad gewoon mensen aan het skiën. ik moet bekennen dat ik dat gek vond eigenlijk maar de vraag is of het ook gek is misschien is het helemaal niet gek, dus bij nader inzien heb ik er geen oordeel over, ieder moet gewoon doen waar ie zin in heeft ook al is dat skiën als het buiten 30 graden is. sterker nog zo gek is het natuurlijk helemaal niet om met die hitte naar snowworld te gaan, je moet het alleen wel bedenken. ik kan niet skiën dus ik zal niet snel naar snowworld gaan, ik ben er wel een keer geweest maar dat is een ander verhaal wat ik er nu niet bij ga halen daar heb ik even geen zin in. anyway dus dat was weer een fietszondag die werd besloten met een tosti van rietje in het swift-clubhuis. oja we zagen ook nog heel veel koeien onderweg met kalfjes en ook andere levende dieren, bedankt weer wellicht tot de volgende keer.

No comments: