Sunday, March 20, 2016

sixty is terug en ik hol




één zondag per jaar dat moet toch lukken. ik moest denken aan mijn eigen zondagblog omdat ik het blog van mijn moeder weer tegenkwam. ik dacht goh ze moet weer eens gaan bloggeren mijn moeder want dat vond ze leuk en dat is beter dan poezenfilmpjes of meningen over het oekraine referendum op facebook delen. vind ik dan. maar ja wie ben ik, niemand uiteindelijk. mijn moeder begon met haar blog toen ze zestig werd en met pensioen ging in 2002. ze had moeite met de bloggeromgeving maar het lukte haar wel door mijn geduldige aard bij het geven van instructies. mijn vaste vriend zal het hier waarschijnlijk niet mee eens zijn, maar dat terzijde. als het niet lukte dan zet ik haar stukje er voor haar op. jaja moedertje je moet er nu weer aan geloven want ik neem geen genoegen met 'dat lukt mij toch niet meer'. je bent inmiddels 73 dus oud en wijs genoeg om je levenservaring met ons te delen. maar goed. het is dus zondag vandaag gelukkig want anders kon ik niet schrijven hier want dat mag alleen op zondag. u zult denken wat maakt dat nou uit, ja dat maakt uit want dit blog heet nou eenmaal zondag. ik kan er ook niets aan doen. ik heb mezelf op die manier wel een beetje beperkt maar dat geeft niet want alle dagen schrijven is toch niet haalbaar. ik ben nogal wat blogs begonnen in mijn digitale bestaan, één over koken, één over fietsen met mijn vader, een shoplog en yannah's weblog natuurlijk, al weer jaren ter ziele want toen ik de king of bloggers had ingecheckt was dat niet meer nodig natuurlijk. met hem had ik ook nog ooit een fakeblog over het beginnen van een restaurant in frankrijk, een soort 'ik vertrek' blog was dat het heette la spotte bloque. later ben ik ook nog een tumblr begonnen, 'bloemen voor nico' maar ik ben met mijn blogs altijd in de luwte gebleven gezien mijn beperkte extraversie zeg maar. ik wil wel maar ik durf niet, zoiets. maar even terug naar deze zondag ik heb vanmorgen hardgelopen nou ja zo mag het niet echt heten maar ik heb een doel gesteld, de singelloop en het lukt me al een tijdje om twee keer per week een rondje te lopen om de merenwijk. ik train met een app de 5k runner pro. nou een pro ben je niet met 5k natuurlijk maar goed, het lijkt heel wat. ik gebruik daarnaast de nike app om mijn runs te tracken en die geeft me steeds complimenten zoals 'you're doing it, great!' onderweg luister ik naar de podcast van met het oog op morgen. zo blijf ik ook nog enigszins bij qua nieuws. dus dat is ideaal. anyway vandaag liep ik 8,39 km waarvan ongeveer 20 minuten hollend want de rest wandel ik anders krijg ik last van mijn knie en enkels en je moet langzaam opbouwen zeggen de erkende coaches. dat brengt mijn totaal in de nike app vandaag op 271,3 km en daar ben ik dan wel van onder de indruk ook al komt mijn average pace zelden onder de 9. begrijpt u dit allemaal? vast niet maar ik wel. ik zal het uitleggen average pace is de tijd in minuten die je doet over een kilometer. zo. verder heb ik vandaag 4 boterhammen gegeten met pain de provence en old amsterdam smeerkaas. die is lekker die old amsterdam smeerkaas, maar wel duur. de nico is op de bank in slaap gevallen en die ga ik nu wakker maken om een documentaire over loretta lynn te kijken want ja, wij houden van country. maar die kunnen we waarschijnlijk niet af kijken want om half vijf begint de topper ajax-psv. nou nu kap ik ermee. bedankt en tot ooit.


No comments: