Saturday, July 08, 2006

goede daad

ja sorry het is geen zondag maar ik heb een goede daad verricht vandaag ik stond bij de kassa in de dirk v/d broek u kent het wel de supermarkt voor mensen die net niet naar de voedselbank hoeven. bij ons heet dat de digros maar die is beter bekend als de dirk v/d broek. volgens mij. voor mij stond een jongeman het was een soort student ik denk niet dat hij echt arm was maar toch, hij wilde 20 cent extra pinnen voor de parkeerautomaat, haha dat maak je niet vaak mee dat iemand 20 cent extra wil pinnen dus dat vond ik een unicum. dus ik lette op ik dacht hoe gaat deze kassiere dit oplossen. maar ze zei nee dat kan niet meneer als u extra wilt pinnen dan moet u 20 euro pinnen. haha. grappig zo'n probleem aan de kassa bij de digros. hij sputterde nog wat dus ik pak 20 cent uit mijn portemonnee en geef dat aan hem. heel blij was ie. hij dacht misschien dat ik hem wilde versieren maar dat was niet zo ik dacht alleen nou ja ik geef die jongen 20 eurocent juist omdat ie geen daklozenkrant verkocht maar er uitzag als een rechtenstudent. dus verder heb ik me neutraal opgesteld, hij bedankte me vriendelijk en ik zei" ja graag gedaan, prettig weekend". die kassiere keek mij wat vuil aan dat vond ik raar. dat was het. goed he?

No comments: